Porsche ve Mobil™: Birlikte 25 yıl
“Birlikte, Le Mans ve Daytona gibi uzun mesafe klasiklerinde zaferleri güvence altına alan ve dünya genelinde en önemli motor yarışı şampiyonalarında unutulmaz zafer anlarını kutladık.”
*Uzun motor ömrü koruması, Porsche tarafından onaylanan ve araç kullanım kılavuzundaki talimatlara uygun olarak kullanılan Mobil 1 ürünleri için geçerlidir.
Bir Porsche, Porsche’ye yakışır biçimde çalışsın
Fabrikada Mobil 1 ile doldurulan Porsche tarafından üretilen motorların sayısı 1,5 milyonun üzerindedir. Bu üretim işareti, Mobil 1 motor yağının güvenilirliğini ve sürekli gelişimini yansıtır. Mobil 1 yakıt ekonomisi avantajları, motor aşınmasına karşı koruma ve sıcaklık dayanıklılığı* sağlamaya çalışırken, bu rakam da yükselmeye devam edecek.
Mevcut Porsche 911 serisinde ikiz turboşarjlı, altı adet arkadan monteli motor bulunurken, GT3 RS serisinin en üstünde 4,0 litrelik yüksek devirli, atmosferik bir motor yer alır. Ve hepsi tek bir şey yapmak için tasarlanmıştır – en üstün sürüş deneyimini sunmak. Porsche’nin bu ürünleri Mobil 1 ile doldurmasının nedeni de budur; Porsche’nin Porsche gibi çalışmasını sağlamak. Mobil 1, Porsche’nin elektrikli araç yelpazesi için en son EV ısı yönetimi akışkan teknolojisinin araştırılması ve geliştirilmesinde de Porsche ile birlikte çalışmaktadır.
“Porsche Motorsport Başkan Yardımcısı Thomas Laudenbach, “ExxonMobil gibi güvenilir işbirliği ortakları harika bir destek ve yüksek düzeyde planlama kesinliği sağlıyor” diyor.
Mobil 1 motor yağının yarış ekipleri için ne kadar önemli olduğunu görmek için okumaya devam edin.
*Sonuçlar kullanılan ekipman türüne, yapılan bakımlara, kullanım şartlarına, çevreye ve daha önce kullanılan madeni yağa bağlı olarak değişiklik gösterebilir.
Porsche 963
Bu yıl, Team Porsche Penske Motorsport, dünyanın en önemli iki dayanıklılık yarışı serisi olan FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası WEC ve IMSA WeatherTech SportsCar Şampiyonası’nda yeni Porsche 963 LMDh prototipini sahneye çıkaracak. Kuşkusuz, 24 saatlik ikonik Daytona, 12 saatlik Sebring ve 24 saatlik Le Mans’taki 963 yarışlar, dayanıklılık yeteneklerinin güçlü bir testi olacak. Tasarım, Porsche’nin son zamanlardaki klasiklerine dayanmakta; aynı zamanda da optimize edilmiş şasi ve bir elektrik motorundan destek de dahil olmak üzere ikiz turboşarjlı 4,6 litrelik V8 motor yeni standartlar belirlemekte.
Porsche Mobil 1 Supercup
Porsche Mobil 1 Supercup, Mobil 1 mühendislerinin bu aralıksız seride sınırları zorlayan Mobil 1 FS 0W-40 gibi gelişmiş motor yağları geliştirmeleri için ideal ortamı sağlar. Ekipler, yarışların Orta Doğu’da aşırı sıcak ve Almanya’daki Nurburgring’de aşırı soğuk olabileceği her türlü hava durumuyla karşı karşıyadır.
Mobil 1 FS 0W-40, Porsche 911 GT3 Cup da dahil olmak üzere pistteki her Porsche otomobilinde kullanılır. Bu, bir karayolu aracında Porsche tarafından üretilen benzinli motorlarda bulunan ürünle tamamen aynıdır. Mobil 1’in en hızlı spor arabalarla çalışarak edindiği bilgi ve uzmanlık, doğrudan yol araçları için kullanılan ürünlerimize aktarılmakta.
Ulusal Porsche Carrera Kupası, motor sporları tutkunlarının takviminin kaçırılmayacak bir özelliği olmaya devam ediyor. Hala en hızlı tek modelli GT yarış şampiyonası. Yalnızca sürücü becerilerine odaklanan şampiyonada, hepsi Mobil 1 ile doldurulmuş aynı arabalar kullanılıyor ve bu da rekabetin hızlı olduğu, heyecan verici yarışlara yol açıyor.
ExxonMobil ve Porsche Motorsport arasındaki ilişki, yarış dünyasının en uzun soluklu ve en başarılı ilişkilerinden biridir. Mobil, Dünya Dayanıklılık Şampiyonaları, IMSA WeatherTech SportsCar Şampiyonası, Porsche Mobil 1 Supercup ve Porsche Carrera Cup için gereken Porsche yağlarını geliştirmiştir.
Mobil, 2019/20 sezonunda Formula E küresel elektrikli yarış şampiyonalarına katıldığından beri TAG Heuer Porsche Formula E Ekibi ve Porsche 99X otomobilinin resmi yağ tedarikçisi olmuştur. Bu ortaklık, teknik sınırları sürekli olarak zorlayarak en yüksek performans düzeyini hedeflemektedir. Ve elektrikli motor yarışlarının geleceğini şekillendirmeye yardımcı olacak GT4 e-Performance için sıvıların geliştirilmesiyle yeni bir çığır açıyor.
Formula E’deki Yağlayıcılar
ExxonMobil’in özel Formula E dişli kutusu sıvıları, yüksek araç verimliliği ve dayanıklılığı* sağlamaya yardımcı olan ekipman ve araç performansını artırmak için özel olarak seçilmiş ve harmanlanmış moleküller içerir. Ek olarak, kritik bileşenlerin ısı yönetimi, zorlu koşullar altında performans göstermenin anahtarıdır. Yarış pistinden alınan dersler, ExxonMobil’in Mobil EV teknolojisini ve ürünlerini geliştirmeye devam etmesine yardımcı olarak daha fazla, daha uzun ve daha güvenli sürüş performansı sunar. Elektrikli araçların bu gelişmekte olan alanında, doğru yağ ortağı ile çalışmak hayati önem taşır – örneğin dişli yağı, mükemmel verimlilik sağlarken, sıvı çekiş kayıplarını azaltmaya ve güç dağıtımını artırmaya yardımcı olarak performans açısından seçilen ürün, farkı yaratan gerçek faktör olabilir*.
*Sonuçlar kullanılan ekipman türüne, yapılan bakımlara, kullanım şartlarına, çevreye ve daha önce kullanılan madeni yağa bağlı olarak değişiklik gösterebilir.
“20 yılı aşkın süredir önemli bir teknik ortak olan başka hiçbir yağ tedarikçisi, Porsche performans felsefesini ExxonMobil kadar anlamamaktadır. Porsche için heyecan verici yeni bir yarış dönemine girerken Formula E ekibimize doğal bir katkı sağladılar.”
- Thomas Laudenbach, Porsche Motorsport Başkan Yardımcısı
“Porsche, elektrikli araç teknolojisiyle rekabet etmeye ve yeteneklerini göstermeye başlarken, ExxonMobil, yeni Porsche Formula E ekibinin dünya çapında yarış başarısı mirasını geliştirmesine yardımcı olmak için Mobil markalı yağlardan oluşan eksiksiz bir paket tasarlıyor. Motor sporları, yüksek performanslı yağlayıcılar ve sıvılar geliştirmeye devam etmek için kendimizi kanıtlayabileceğimiz en üstün platformu sağlıyor.”
- Dan Holton, Başkan Yardımcısı, Bitmiş Yağlar (ExxonMobil)
Porsche Mission R
Mission R tamamen elektrikli bir yarış arabasıdır ve Porsche’nin sprint yarışları için tasarlanmış bir pille müşteri yarışlarının geleceğine yönelik vizyonudur. 900 voltluk teknoloji ve hızlı şarj özelliği sayesinde, yarışa ara verme sırasında pilin yaklaşık 15 dakikada %5 ila %80 arasında şarj edilmesi mümkündür.
“Misyon R ile, Porsche’nin gelecekte sürdürülebilir müşteri motor yarışlarını nasıl tasarladığını gösterdik. 718 Cayman GT4 e-Performance, bu vizyonun yarış pistinde etkileyici bir şekilde çalıştığını gösteriyor.- Matthias Scholz, Porsche GT Yarış Aracı Proje MüdürüPorsche
Porsche GT4 e-Performance
Porsche 718 Cayman GT4 e-Performance, 718 Cayman GT4 Clubsport’a dayalı bir test aracıdır. Dört tekerlekli çekiş ve en yüksek elektrik performansını bir araya getirir ve bir pistte sprint yarışlarından dağ yollarında tepe tırmanışlarına kadar farklı etkinliklerde kullanılmak üzere üretilmiştir. Prototip, değerli veriler ve içgörüler toplamıştır. Kalifikasyon modu maksimum 735 kW (1.000 PS) çıkışa karşılık gelir. Simüle edilmiş yarışlarda, 30 dakika boyunca sabit bir 450 kW (612 PS) mevcuttur, yani Carrera Cup yarışı süresi. Tur süreleri ve en yüksek hız açısından, 718 Cayman GT4 e-Performance, mevcut 992 jenerasyon 911 GT3 Cup performansı ile eş değerdir.Mobil ve Porsche, GT4 e-Performance konusunda devam eden işbirliği sayesinde, GT4 e-Performance’ın pil, e-motor ve güç elektroniği modülünü soğutmak için kullanılan çok amaçlı 3’ü 1 arada ürün yelpazesinin en üst sıralarında yer alan Mobil’in en yeni EV ısı yönetimi sıvısının geliştirilmesini de hızlandırdı.
İlginizi çekebilir
-
Oracle Red Bull Racing ve Mobil 1
Mobil 1 2017’den bu yana, Oracle Red Bull Racing’in iki F1 Dünya Sürücü Şampiyonası ve bir Üretici Şampiyonası kazanmasına yardımcı oldu. Mobil 1, iki temel işlevi yerine getirir, böylece Grand Prix motorları en üst düzeyde performans gösterebilir – iç motor yüzeylerinin temiz tutulmasına, tortu birikmesinin önlenmesine ve aşınmanın önlenmesine yardımcı olarak.