Çalkantılı zamanlarda da çarkların dönmesini sağlamak

Çalkantılı zamanlarda da çarkların dönmesini sağlamak

ExxonMobil Avrupa CVL Sektörü Müdürü Janne Haarala, kamyonculuk sektörünün hikayesini, son 100 yılda üstesinden geldiği zorlukları anlatıyor ve değişime nasıl yön verileceğine dair fikir edinmek için sahadaki uzmanlarla konuşuyor

Karayolu taşımacılığı, teknolojik gelişmeler, ekonomik büyüme, küreselleşme ve nesiller boyunca tutkulu sürücülerin sürüş becerileri ile desteklenen en büyük küresel endüstrilerden biridir. Her şey 1879'da Karl Benz'in ilk güvenilir içten yanmalı motorun patentini almasıyla başladı. Bu olay, 1895'te bir kamyonda ilk kez ortaya çıkan ve bu zamana kadar Rudolf Diesel'in de paha biçilmez bir atılım yapmasıyla dünyayı değiştiren bir gelişmedir.

Bu 130 yıllık yolculuk, bugün bildiğimiz sektörün oluşturulmasına yardımcı olan yenilikler ve önemli olaylarla dolu. Ve bu yolculuk hala gelişme aşamasında; Covid-19, nakliye endüstrisinin gidişatını değiştiren en son beklenmedik olay olsa da, önemli gelişmelerin çoğu çok daha olumlu etkilerle tetiklenmiştir.

Çalkantılı zamanlarda da çarkların dönmesini sağlamak

kamyon endüstrisi için sırada ne var

Çalkantılı zamanlarda çarkları döndürmek: Dünya Savaşlarından, ekonomik krizden ve Kovid-19'dan kamyon taşımacılığı endüstrisi için sırada ne var?

Dizel motor yağlarının doğuşu

En önemli katkılardan biri, rulmanların, tahrik millerinin ve motor parçalarının korunması için gerekli olan, madeni yağ ve greslerden oluşan yağ ürünleri tarafından yapılmıştır. Sorunlardan biri diğerlerinden daha fazla problem yaratmaktaydı; dizel motorlarda üretilen yüksek basınç ve ısı, özellikle motor yağlarının ömrü ve performansı açısından zararlıydı ve araçların yolda olmak ve zamanında teslimat yapmak yerine serviste vakit harcamasına yol açmaktaydı.

Fakat, zorluklardan yeniliklerin doğduğunu da söylemeliyiz; ExxonMobil'in öncül firması olan Vacuum Oil'deki bilim insanları, 1925 yılında Vacuum Oil veya DELVAC tarafından Dizel Motor Yağı olarak tescil edilen özel bir yağ formülü tasarladı. Mobil Delvac™ yağ serisi resmi olarak doğdu ve bugüne kadar dünyanın kamyon filolarını korumaya devam ediyor.

kırmızı petrol varili

Ekonomik zorlukların üstesinden gelmek için çalışmak

Dizel motorun İkinci Dünya Savaşı sırasındaki performansı, savaş sonrası yıllarda bu motorun ticari araçlarda kullanımını yaygınlaştırmaya yardımcı oldu. Bu da, karayolu taşımacılığının artmasına yardımcı oldu ve hızla ekonomik faaliyetin bel kemiği haline gelerek, limanları ülke genelinde demiryolu ağları, dağıtım merkezleri ve müşterilerle bağlantılandırdı. Her şey sorunsuz yürümekteydi.

Bir sonraki büyük adım, 1949 yılında ilk sentetik yağın, yeni proses teknolojilerini gözden geçiren Vacuum Oil araştırmacıları tarafından geliştirilmesiyle atıldı. Bununla birlikte, sentetik polialfaolefinlerin (PAO'lar) potansiyeli hemen takdir görmedi ve avantajların tam olarak farkedilmesi on yıldan uzun sürdü. Örneğin; geniş bir çalışma sıcaklığı aralığı, tutarlı bir viskozite, gelişmiş parça koruması ve daha uzun ömür gibi.

2007-2008 ekonomik krizi, yakıt fiyatlarının bir kez daha yükselerek filo işletmecilerinin tasarruf etme olanakları aramasına neden oldu. Bakım maliyetlerini azaltma ve toplam sahip olma maliyetini artırma baskısı ortaya çıktı. Yeniliklerden biri özellikle faydalıydı; yüksek performanslı, uzun ömürlü Mobil Delvac™ motor yağlarımızın formülasyonu. Bu, yağ değişim aralıklarını uzatmaya, stok maliyetlerini azaltmaya ve motor korumasını artırmaya yardımcı oldu.

grafik

Eşi benzeri görülmemiş değişiklikler arasında yolumuzu bulmak

Yakıt kalitesinin iyileştirilmesi, yeni sürdürülebilirlik mevzuatı ve gelişen motor tasarımları; araç üreticileri, filo sahipleri ve yağlayıcı üreticileri için hedef kıstaslarını yükseltti. Yeni düşük küllü motor yağı formülasyonları, yakıt ekonomisinin iyileştirilmesine yardımcı olurken ve sürücülerin ve taşınan yüklerin A'dan B'ye güvenli bir şekilde ulaşmasını sağlarken aynı zamanda en son araç yönetmeliklerini de karşılamaktadır.

Virüs konusunda hiçbir sektör kolay bir zaman geçirmemiş olsa da, özellikle son birkaç ay içinde karayolu taşımacılığı endüstrisi ve sürücülerin pek çok benzersiz zorlukla karşı karşıya kaldığı açıktır.

Sosyal mesafe, kamu sağlığını korumak ve kollamak gibi konularla uğraşırken, yeni hizmet seviyelerine yönelik talepleri karşılamak da hiç kolay değildir. Covid-19 krizinin bize kanıtladığı şey ise, karayolu taşımacılarının güçlü bir yapısı olduğudur.

forklift

Kamyon taşımacılığının geleceği

Salgın önceden tahmin edilemedi, ancak Euro 7 düzenlemeleri adı verilen yeni düzenlemeler gibi, haberdar olduğumuz başka zorluklar da mevcut.

Parça korumasından veya hizmet ömründen ödün vermeden yakıt verimliliğini artırmaya yardımcı olacak düşük ve ultra düşük viskoziteli yağlar formüle etmek için araştırmalar devam etmektedir.

Yeni teknolojinin yaklaşmakta olan gelişi de sektöre gölge düşürmektedir. Yeni elektrikli ticari araçlar filolara karmaşıklık katacak ve yeni beceriler, yeni yağlayıcılar ve gelişmiş önleyici bakım gerektirecektir. Ancak, seyir halindeki güvenliği artırma özelliği ve yakıt verimliliğini artırmaya yardımcı olmak için destekli sürüş, uzaktan kamyon takibi ve giderek daha da karmaşık hale gelen sensörleri bir araya getiren akıllı kamyonlar zaten kullanılmakta.

Bununla birlikte, açık olan şey, karayolu taşımacılığı endüstrisinin şu anda daha önce hiç olmadığı kadar değişiklik yaşamakta olduğu. Yeni teknolojilerin ve revize edilmiş emisyon yönetmeliklerinin bir araya gelmesi, mevcut salgınla birlikte filoların çalışma şeklini yeniden şekillendiriyor ve bu da günlük çalışmalarına dahil olan lojistik ve planlamayı etkiliyor.

İyi haber şu ki, sektörün kilit oyuncuları mümkün olan en iyi sonuçları elde etmek için zaten sıkı bir şekilde çalışmakta.

kırmızı kamyon

ExxonMobil'in karayolu taşımacılığı endüstrisinin verimliliğine en son katkısı, üç yeni ekstra yüksek performanslı dizel motor yağıdır: Mobil Delvac XHP™ Ultra LE  5W-30, Mobil Delvac XHP™ ESP 10W40 ve Mobil Delvac™ HD 10W40 verimlilik gereksinimlerini karşılamak için özel olarak formüle edilmiş çeşitli OEM onaylarına sahip yağlardır.Her üç  yağlayıcı da, zorlu karayolu uygulamalarında kullanılan modern, yüksek performanslı, düşük emisyonlu motorlarda üstün koruma ve yakıt tasarrufu potansiyeli* sunmaya yardımcı oluyor.

Tabii ki de bu, 1925 yılında dünyanın dört bir yanındaki kamyon motorları ve aktarma organları için her koşulda uzun motor ömrü ve yüksek performanslı koruma sağlamaya devam eden Mobil Delvac ürünüyle başlayan yolculuğun sona erdiği anlamına gelmiyor. Teknoloji uzmanlarımız ve kimyagerlerimiz, karayolu taşımacılarının uyum hedeflerine şimdi ve gelecekte güvenli ve verimli bir şekilde ulaşmalarına yardımcı olacak ürünler geliştirerek, sektöre öncülük eden araştırmalarını yürütmeye devam etmektedir.

*Yakıt tasarrufu potansiyeli, 5W-30'u 10W-40 ve 15W-40 viskoziteleriyle karşılaştırma deneyimine dayanır.