Transports Bouché

Amaç: Yakıt tasarrufu/emisyon düşüşü

Ortalama yakıt tasarrufu: %1,67

Toplam tasarruf: 11.853€

Her yıl CO2 emisyonlarında 34 tonluk bir azalma.

Geçmiş ve hedefler

Transports Bouché, Fransa’da yer alan ve 30 DAF kamyonundan oluşan bir filo ile çalışan bir nakliye şirketidir. Hedef, Mobil Delvac™ 1 LE 5W-30 tam sentetik motor yağı kullanımının, mevcut SAE 10W-40 motor yağına göre kamyonun yakıt tüketimini azaltabileceğini göstermekti.

Öneriler ve çözümler

Yağ ürünlerinin kullanımından yakıt tasarrufu sağlamanın en etkili yolu, kullanımda olan viskozitelerini korumaktan geçer. Bu da sürtünmeyi ve sonuç olarak yakıt tüketimini azaltır. Fakat viskozite zamanla artabilir. Kurum partikülleri, kirleticiler ve oksidasyon, yakıt tasarrufunu etkileyen ve motorun korunmasını engelleyen yağ kalınlaşmasına neden olabilir. Bu nedenle, yakıt tasarrufu sağlamak için tasarlanmış bir motor yağı, oksidasyon ve yağ kalınlaşması faktörleri ile başa çıkmak için özel olarak formüle edilmiş olmalıdır.

Sonuçlar ve avantajlar

Transports Bouché, kamyonlarının birinde 12 aylık bir yakıt tüketim testi gerçekleştirdi. Filonun tamamında aylık tüketim ölçümleri yapıldı. Mobil Delvac™ 1 LE 5W-30 sentetik motor yağının kullanıldığı kamyon, filoda yer alan ve benzer koşullarda çalışmakta olan diğer araçlara göre, ortalama %1.67’lik bir yakıt tasarrufu sundu. Mobil Delvac™ 1 LE 5W-30 kritik ilk çalıştırma aşamasında üstün koruma sunma ve motor ömrünü uzatmanın yanı sıra, aynı zamanda yakıt tüketiminin azaltılmasına yardımcı olur. Bu motor yağını kamyon filosunun tamamında kullanmak, sonuç olarak yılda tahmini toplam 11.853 €’luk tasarruf ve CO2 emisyonunda 39,8 tonluk bir azalmaya neden olacaktır.

* Tasarruflar, araç başına yıllık ortalama 100,000km’lik yol yapma, yağ değişimi öncesi 100 km’ de 30 L / tüketim, litre başına 1,10€’luk fiyat ve her litre yakıt başına salınan 2,65 kg’lık CO2 emisyon faktörü gibi değerler varsayılarak hesaplanmıştır. Bu performans kanıtı tek bir müşterinin deneyimine dayanmaktadır. Fiili sonuçlar, araç türü, uygulama ve çalışma koşulları ve belirli sıvı viskozitelerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.